onsdag 10 augusti 2011

Vackra blomma!!

Orkidéer
Liljor och orkidéer är mina absolut favorit blommor. Alla säger alltid att orkidéer är sååå svåra. Det finns hundra sjuttio elva olika tips och råd hur dom ska skötas om.
Julen 2009 köpte jag en lite större variant av brudorkidé på eklöws för 99kr. Min tanke var att den kommer bara stå sig över jul sen kommer jag ta dö på den som jag gör med alla andra blommor.(jag har absolut inga gröna fingrar) men ack där fick väll jag för den har blommat enda sen dess. Nya blommor, stänglar och rötterna växer som bara den.

Hur gör jag då?!? Jo jag låter dom stå i lite vatten nästan hela tiden. I solljus men ej i direkt solljus!!

Försökte ta lite kort på
Den men det var svårt då jag bara har kameran på mobilen!
Så ni fårnöja er med dessa.














Fick några när jag fyllde år ska bli kul å se om dom klarar sig lika
Bra dom!!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar