lördag 10 december 2011

Mormor, gammelmormor

Idag åkte jag och Nova ner till mitt älskade läjet. Mormor birgitta (min mormor) bjöd på plättar. Massor av minnen av hur hon firade jul. Nova lyssnade mycket noga och nyfiket. Jag bara satt och njöt av synen av Nova och hennes gammelmormor. Vilken lycka och lärdom det är att Nova har en sån! Min älskade mormor!
Mormor hade även gjort hemma gjord marsipan som vi gjorde figurer av. En liten tradition:)) sen bar det av till min mor för lite pizza och övernattning.








Morfar är en liten joggade och har vunnit en del medaljer. Sprungit Stockholm maraton 10 år i rad och för det får man en guld medalj. Nova var mycket fascinerad och räknade alla om och om igen.


Inte världens bästa bild men flaggstången var en aningens sned i blåsten.


Djävulstrappan hos mor! Där pågår en "liten" mindre renovering;)





Denna lilla spillevinken bor hos min mor. Jag tror visst han heter Richard och är min broder.











Nova fotade lite på sin mycket löjliga moder! Som bara är SÅ pinsam. Tydligen får man som mamma INTE göra peace tecken om man är mamma! = pinsamt för Nova!! Typiskt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar