söndag 11 december 2011

Riktigt slapp och riktigt illa!!

Ja a va ska man säga!!
vet inte ens va jag ska börja... eftersom att jag inte har nått körkort så finns det  inte så mycket alternativ att välja mellan när det kommer till att transportera sig. Jag valde att cykla. Då jag först bodde i Älgaslätt och sen Sällstorp har det blivit en del cykling kan man ju säga!! Ja en si så där 1 mil nästan varje dag i nästan 6 år. I ur och skur,snöstorm som soliga sommardagar.Tävlingsmänniska som jag är (måste alltid vinna) så blev det en liten tävlig mot mig själv att hela tiden cykla snabbare och snabbare för varje gång, ska även tilllägga det att det var ingen räser hoj jag cyklade på precis.

Sen kom dagen. Dagen då jag flyttade till veddige och vipps, så rörde jag inte på mig över huvudtaget!! och på 1 1/2 år så gick jag upp 6 kilo. och det kan ju tyckas av många va bra för min lilla späda kropp. men nej jag mår inte gott av det. Jag behöver röra på mig!! Jag  mår gott av det!! Alla mår gott av det! Problemet är bara att jag finner ingen motivation. Jag går promenade, joggar, släpar mig till simhallen. (jag älskar att simma) men allt är varannan vecka. Barnfria veckan heja heja va hurrtig jag är!!! Novaveckan bu vilken soffpotatis jag är!! och finns ju inte så mycket att göra åt det heller den veckan. Försöker att gå en promenad på min rast men hur mycket får jag ut av det på 20 min!?

Näää och va vill jag få ut av det här inlägget då?! det kan man ju undra!!
Jo att jag helt plöttsligt förstår dom som sagt: Vänta du tills du fyller 25 då ska du få se att det händer både det ena och andra med kroppen!! och jaaaa i mitt fallen en rackarns soffpotatis som behöver en spark i arslett!! Vad jag behöver är en vid min sida varje dag som ropar: NU JÄVLAR!!! du stannar inte förens du tror att du tuppar av av utmattning!!!

Så snälla motivation kom till mig och hjälp mig att få min kondition tillbaka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar