lördag 3 mars 2012

Burmeck i läjet

Vilken dag det här blev! Även fast jag vart dödligt trött och helt slajmig bestämde jag mig för en heldag i mitt underbara läjet! Tårarna rann när jag satt på bussen och närmade mig "hemma" fika hos mormor och morfar. Sen gick vi en promenad vid hamnen. Självklart gick vi ner till båtarna och min fina farfar male ingemar. Han lärde nova knyda kräftburar. Vilken naturbegåvning. Gammelfarfar var stolt!! Även jag fick friskat upp mitt minne och erbjöd mig som hjälp till sommaren då jag har semester. Här ska göras burar;) enligt farfar så är det de första och viktigaste här i livet man måste lära sig. Ni förstår för han existerar bara fisket! Vi gick förbi mitt barndomshem, min lekstuga och jag blev riktigt sentimental och fällde en tår. Så mycket minnen som kom tillbaka! Sen bar det av till moster tina och kusin ida för kalas. Hela tjocka släckten:)) nu ligger jag i bäddsoffa hos mormor och morfar med ett stort leende på läpparna. Många saltstänkta andetag och mormors lukt gör mig lite rörd och trött! Så det är med en känsla av "hemma" som jag säger godnatt!!










































1 kommentar:

  1. marlene larsson5 mars 2012 kl. 02:34

    Du och Nova verkar ha det väldigt mysigt ihop :) Kul att läsa om era upptåg mm , fast man är nog liite dålig på att kommentera din blogg ..jag har varit påväg några ggr men så blir det ändå inte så...Du jag tänkte på inlägget när du var sjuk och du frågade hur vi andra föräldrar gör...själv så har jag turen att barnens farmor kan ställa upp och barnens dagis är suveräna , man får lämna barnen där om man är så sjuk att man inte kan ta hand om barnen just då , fast inte vid magsjuka....Hoppas ni får vara friska nu , kram / marlene på videbo

    SvaraRadera