onsdag 15 februari 2012

avskyr när det händer...

Klockan 21.00 är det strängt förbjudet för mig att sätta mig vid datorn om jag ska upp tidigt. Ni förstår att spotify är är ej bra för mig. Jag kommer ej där ifrån. Har jag börjat lyssna på Incubus måste jag lyssna på Alice in chains sen A perfect circle, Pearl jam, Blindside, Queens of the stone age, Audioslave, Eddie vedder och många många fler. Brukar tänka -ska bara höra denna!!
Och om jag mot förmodan skulle få för mig att lägga mig i sängen och lyssna på bara EN skiva ska ni inte tro att jag somnar itid. Ni förstår man ska ju bestämma skiva, det tar sin lilla tid. Sen MÅSTE jag lyssna färdigt på skiva. Jag menar man kan höra nått litet ljud som man ej tänkt på innan eller tolka texterna på ett helt annat sätt än va man gjorde innan.
När man hittar hittar ett nytt band måste man ju lyssna in sig, lyssna mycket. Då går det inte att sova!!
Och JA mina kära vänner.Det händer att jag lyssnar på nya band. Men i många av dom fallen är det fortfarande ej den musiken som spelas på radion/oscars. Och JA jag lyssnar på musik som inte bara är gjord på 90talet.
Nu har klockan passerat 22.00 och jag hinner lyssna på en skiva inna klockan blir för mycket ;)
Så nu ska jag lägga mig i sängen kramas med min loppa och lyssna på
A PERFECT CIRCLE mer de noms
och drömma ska jag göra!!
EDDIE VEDDER!! där mina vänner. där snackar vi!!!
lyssna och njut på en mycket ung eddie.
http://youtu.be/da46tpono_M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar