onsdag 1 februari 2012

Bedrövlig!? Jag?!

En vanlig dag på jobbet trodde jag. Ja jo det kan ju tolkas lite hur som. Jag är van vid att höra både det en och det andra men idag skrattade jag så jag höll på att kissa ner mig samtidigt som jag kände, fy sjutton!!!
En farbror kom fram till mig och frågade mig om jag möjligt vis hade en syster?!
Jag: nej!
Farbror: är du helt säker på det?!
Jag: ja. Va får dig att tro det?
Farbror: jo för att du är så lik en blond fin tjej som brukade jobba här men är nu på en annan grupp.
Jag: men det är ju jag!!
Farbror: va säger du?!? Du ser ju bedrövlig ut nu! Jag som alltid har beundrat dig så då du vart så tuff å snygg!! Ja ja vi får väll hoppas att solen/ sommaren kommer snart och iaf ger dig lite färg på kinderna.Jag men du har ju vart så vacker. Vad har hänt?!
Jag: ja du jag får väll skylla på vintern och att man inte kan va lika fin varje dag. Men för din skull ska det bli ändring på det;)
Så där stod jag med mitt mörka hår, utväxt på 4veckor, ej klippt på 10 veckor, med min vinterpäls, bleka hy, osminkad,buskiga ögonbryn,i slappekläder, foppatofflor, med hakan på marken. Vände på klackarna och gick raka vägen in på Hemköp och köpte hårfärg!




Så nu ska jag färga håret och noppa mina ögonbryn och drömma mig bort till sommaren!!
Tack å hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar