tisdag 28 februari 2012

Sjuk

Ligger i soffan helt slut. Sova kan man glömma då Nova ser på film och pratar hela tiden. 06.15 vaknade hon och då hade jag vart uppe ett flertal gånger. Tryckt i mig Alvedon. Bytt sängkläder och bara legat och jämrat mig.

Nu ligger jag här gråtfärdig och inser att klockan är bara 09.15!! Nova är redan uttråkad och det enda jag vill göra är att sova. Måste få sova. Det är 10 timmar kvar tills hon ska sova.
Nu är hon arg för hon vill leka med nån kompis och förstår inte alls att jag inte kan gå nånstans!! Stackarn!

Själv är man mest trött på det här dåliga samvetet. Fick ju trotts allt höra på mitt lönesamtal att det ställer till det när jag är hemma!! Men va ska man göra åt det!?Har vart en del sjukdagar det sista. Migrän, magsjuk, nu förkylning och sen har Nova vart lite febrig. Är det bara jag som har det så eller har ni det med!??

Och min fråga är hur gör ni när ni själva är sjuka och barnen är friska!???


Fridens liljor
Rosanna

1 kommentar:

  1. Om jag är sjuk och Nicole frisk då är hon på dagis.

    Jag lider oxå av dåligt samvete när det kommer så mycket på så kort tid, är det inte det ena så är det det andra. Min arbetsledare skojade om att jag va mer hemma än på jobbet. Inte bra för samvetet som redan va dåligt. Hoppas du kryar på dig!

    SvaraRadera